BMW-TEAM-POZNAN.PL


Sponsorzy



Poprzedni temat «» Następny temat
BMW E46 Gwintowane Zawieszenie
Autor Wiadomość
Recus 


Model BMW: e46 320 TD
Kod silnika: M47N
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 22
Skąd: Śrem
  Wysłany: 2013-04-06, 15:51   BMW E46 Gwintowane Zawieszenie

Witam mam zamiar w najbliższych dniach zamowić zawieszenie gwintowane do mojego compacta.
Prawdopodobnie wybiorę zawieszenie firmy TA-Technix dołanczam link http://www.lowride.pl/ind...ane-zawieszenie
Proszę o wasze opinie o tym gwincie albo polecenie czegoś w tej cenie
Pozdrawiam i z gory dziękuje za opinie :]
 
 
 
-Łysy- 


Model BMW: E36 328i, E46 330D,
Kod silnika: M52B28
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-07, 20:17   

Zakładałem taki do E-46 i po roku nic z tym się nie działo
_________________
http://mechanikapojazdowamatuszak.pl/
 
 
 
Recus 


Model BMW: e46 320 TD
Kod silnika: M47N
Wiek: 25
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 22
Skąd: Śrem
Wysłany: 2013-04-08, 17:44   

Dzieki;D no to teraz czekamy za paczuszką :hyhy:
 
 
 
moby85 
Marcin


Model BMW: E46 330dA
Kod silnika: M57
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Poznań/Swarzędz
Wysłany: 2013-10-23, 07:25   

Kolego,

Daj znac jak juz bedzie zalozone jak wrazenia, bo na wiosne tez przymierzam sie do gwintu.

Szukam wlasnie opinii na temat takich zawieszen do 1000PLN.

Jedni sa zadowoleni inni mowia, ze amor po niecalym roku sie wylal...
_________________
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA - promocja dla forumowiczów !!!
MARCIN - 506 072 789

http://www.tc-performance.eu
 
 
 
Pryntki 
Adrian


Model BMW: E36 318is Motorsport
Kod silnika: M42B18
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 122
Skąd: Poznań/Książki
Wysłany: 2013-10-23, 16:05   

Siedzę w temacie gwintów z niższych półek cenowych(~1000 zł), to trochę sypnę swoją wiedzą ;) Więc, jak pewnie zauważyliście z tanich gwintów najczęściej pojawiają się 3 firmy: MTS, Ta-Technix no i Tuning Art. Panuje błędne przeświadczenie że jest to to samo. NIE JEST TO TO SAMO ! Nie bez powodu różnią się ceną.

Tuning Art- jest najtańszy ze względu na sprężyny wykonane z gorszej (tańszej stali), mniejsza wytrzymałość springów. Amor różni się tylko tym że, z tyłu, mocowanie do zwrotnicy jest normalne gumowe (w MTS jest coś co przypomina jakby poliuretan, ale nim nie jest).

Ta- Technix- jest po środku cenowo. Jakościowo lepszy od Tuning Art’a, ciut gorszy od MTS, ale nie wiele, różnią się szczegółami (znów mocowania amora z gumy, trochę inna konstrukcja sprężyny z tyłu niż w MTS).

MTS- najdroższy, wykonany chyba najbardziej dokładnie i z lepszych materiałów (ale tylko ciut od poprzedniego). Trochę inne tulejki regulacyjne.

Teraz ich charakterystyka: najtwardszy jest Ta-Technix, MTS i TA są trochę miększe. Ale Ta-Technix to też nie jest jeszcze beton, jak niektórzy twierdzili, ale fakt z tej 3 jest najtwardszy. MTS ma trochę inną budowę sprężyny z tyłu i wg mnie jest to sprężyna progresywna typowo (i bardziej ściśnięty spring, czyli niżej, tym twardziej, czuć tą różnicę) dwa pozostałe gwinty nie są aż tak progresywne, mają liniową sztywność, tylko trochę twardnieją jak się je mocniej skręci- w MTS czuć bardziej tą różnicę. Ja polecam zestaw jaki sam skomponowałem i wg mnie jest najlepszy (jak dla mnie, każdy wiadomo lubi inna charak. zawiechy, ja lubię twardszy tył i miększy przód)- czyli przód MTS, tył sprężyny Ta-Technix a amor Tuning Art. Jest sztywno, ale nie beton, są jeszcze resztki komfortu ;) Dla mnie jest idealnie, nie jest miękko i nie ma też betonu- więc na hardcorowej glebie może przytrzeć czasami felga.

Co do wytrzymałości: gwinty z początku produkcji to była loteria, jeden pojeździł parę lat inny po roku umarł. Jak to u chińczyków- zależy na jaki egzemplarz trafisz. Teraz jest lepiej, jak dla mnie trwałość do ceny jest ok.

Wg teraz MTS i Ta-Technix unowocześnił swój gwint, na kolumnie z przodu jest oddzielna regulacja wysokości i napięcia sprężyny, można jakby się trochę tym pobawić w zmianę charakterystyki gwintu. Tak więc jak kupujecie teraz gwint to powinniście dostać tą nową wersję, jak dostajecie starszą to są to jakieś komplety z magazynu które nie zeszły. Tu jest opisana ta zmiana w konstrukcji. - LINK

Jeszcze gwint w tym przedziale cenowym oferuję FK- ale nie testowałem go. Ponoć AP Sportfahrwerke jest super (jest robiony w fabryce KW, to jakby tańszy KW) ale kosztuję kolo 2 tyś., osobiście nie jeździłem ale słyszałem że warty swojej ceny, lepszy od MTS itp.
 
 
 
moby85 
Marcin


Model BMW: E46 330dA
Kod silnika: M57
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Poznań/Swarzędz
Wysłany: 2013-10-23, 21:11   

Dzieki za wyczerpanie tematu.

Pisales kolego, ze swoj zestaw skomponowales z trzech roznych firm i jestes zadowolony. Rozumiem, ze tez taka konfiguracje idzie kupic. Ile na to kasy wydales ??
_________________
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA - promocja dla forumowiczów !!!
MARCIN - 506 072 789

http://www.tc-performance.eu
 
 
 
Pryntki 
Adrian


Model BMW: E36 318is Motorsport
Kod silnika: M42B18
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 122
Skąd: Poznań/Książki
Wysłany: 2013-10-23, 21:38   

Z kupieniem takiej konfiguracji będzie problem. Ja swoją skompletowałem tak że: najpierw kupiłem za 300 zł nowy gwint na tył Ta-Technix, przy kupnie zapytałem sprzedawce czy nie mógłby mi zamienić amorów Ta-Technixa, na amory Tuning Art. Miał oba na stanie więc mi zamienił. Przód MTS dorwałem tak że kupiłem używany, gwint 2 miesięczny z gwarancją po przebiegu 500km, stan nówka w śmiesznej cenie (gość założył, ale okazał się dla niego za twardy).

Kupiłem ten gwint razem z camberami silver projekt (swoja droga totalny shit, w szczególności łożyska w tych camberach, po 500 km padają i to nie tylko moja opinia, znam już 3 takie przypadki, więc nie polecam). Z MTS zostawiłem sobie tylko przód a resztę sprzedałem (czyli tył i cambery) komuś z bmw-klub Polska do e30 driftowozu. Zarobiłem na tym tak że zwróciła mi się cześć nawet z tych 300 zł co wydałem na tył. Finalnie cały gwint kosztował mnie tyle co np. flaszka 0,7 jacka danielsa :P Się ma łeb do interesów ;)
 
 
 
Czolg 

Model BMW: e36 320i
Kod silnika: M52B20
Wiek: 27
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 65
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-24, 11:40   

też dodam od siebie parę spostrzeżeń na temat tych zawieszeń. Tylko, ja mam dosyć dziwny zestaw finalnie złożony. Generalnie pierwszy rok przelatałem na KW V2 i istna bajka, ale nie o tym temat. Z przodu skończył mi się amor w KW więc sprzedałem same wkłady i kupiłem TA-Technix, gdyż kosztował mnie 500zł za sam przód, a jeden amor KW V2 800zł za sztukę.

Miałem zamiar wyciągnąć wkłady i zamontować do KW ale w między czasie chińczyki coś zmieniły i przestał wkład pasować. Dlatego do amora TA wleciały sprężyny z KW co pozwoliło uzyskać całkiem sympatyczną charakterystykę. Tył z racji tego, iż tylne amory po 3 latach u mnie w aucie, dalej w pełni sprawne :) . Za to sprężyny tylne w końcu się poddały i jedna pękła po 12 latach od daty produkcji... kupiłem sprężyny tuning art, bo akurat to było na miejscu w Szczecinie. Amory były w sumie gratis więc czekają aż KW dokona żywota. Różnica w sprężynach jest dosyć zauważalna. KW były twardsze.

Ta technix jest warty swojej ceny, ja latam już prawie dwa lata, ( lato jest nisko a na zimę wędruje do góry ). KW nigdy sie nie zapiekało, a TA co chwile ! mam problem z regulacją. Taka mała wada.

podsumowując gdybym miał fundusz to kupił bym KW bo mimo ceny żadne z tych zawieszeń nie dorasta im do pięt. W V2 można było zejść w dół a potem ustawić amor na komfort i nic nie tarło, żadnych dystansów. Zaletą KW jest to iż jak padnie to kupujemy tylko wkłady i dostępna jest każda część osobna, co sprawi że nigdy nie wydamy za jednym zamachem 5 koła na cały zestaw.
A skoro nie mam funduszy, to Ta i MTS będę pewnie dalej kupował

małe sprostowanie, nie wiem co mam czy Ta czy MTS zawsze mi się to myli :P
 
 
 
Ivory 


Model BMW: e39, e36 świnia
Kod silnika: M62TUB35
Wiek: 27
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 109
Skąd: Poznań - Gru
Wysłany: 2013-10-24, 23:09   

Czolg napisał/a:
KW nigdy sie nie zapiekało, a TA co chwile ! mam problem z regulacją. Taka mała wada.

smar miedziany panie :) ja po ruszeniu kontry gwint reka regulowalem
_________________
http://www.bikepics.com/members/IvoryNSR/
http://niezniszczalni.com/forum
 
 
 
kszyhu 

Model BMW: ?
Kod silnika: ?
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 94
Skąd: dlnśl/wlkp
Wysłany: 2013-10-25, 09:29   

W byłym aucie miałego nowego Tuning-Arta (z tej nowej linii). Śmigałem na nim ponad 2 miesiące do czasu sprzedaży auta. Wiem że do dziś nic się z gwintem nie dzieje, bo autem jeżdzi mój kolega. W obecnym aucie mam Gwint MTS'a (z tej starej linii). Nie widze totalnie różnicy (w odczuciach) pomiędzy tymi dwomami gwintami. MTS niby najlepszy a TA niby najgorszy. A ja napiszę, że to wszystko jedno i ten sam szit. Piszecie o różnicach wizualnych, jak są zbudowane. A w praktyce niema to żadnego znaczenia. Tylni zawias w obu jest równie miekki i wożenie kompletu osób na glebie z fajnym offsetem nie ma prawa egzystencji. Nie wiem w jakim stopniu kumulacje typu spring z TAT i amor z TA - daje jakiekolwiek skrócenie/utwardzenie zawiasu, ale sądze, że w bardzo niewielkim stopniu. I np. przy komplecie osób z glebą na 10j i fajnym offsecie - ma to znikome znaczenie.

Gwint do 1000zł to loteria i gadanie typu, że jednemu wylała się po roku przednia kolumna w TAT a drugiemu tylna w MTS po 3 miesiącach niema żadnego znaczenia. z tanim gwintem cos jak z częsciami zamiennymi... raz trafisz na dobrą sztuke, raz na uujową.

Poza tym. Zapiekanie się tuleji/regulacji - to tylko i wyłacznie wina właściciela gwintu. Jak sobie zabezpieczysz tak sobie będziesz w przyszłości regulował. Ivory podał jeden ze sposobów zabezpieczenia. I nie chodzi mi tutaj o jednorazowe smarnięcie/psiknięcie, bo przy kiepskich warunkach trzeba systematycznie kontrolować i w razie potrzeby ponownie zabezpieczać.

Podsumowując gdybym miał ponownie kupowac tani gwint to bez zastanowienia byłby nim najtańszy TA. wole zaoszczędzone 200-300zł zainwestować w pozostałe elementy w zawieszeniu i je wymienić, nizeli dopłacać w ciemno za zabiegi marketingowe właścicieli firm.
 
 
 
maciej78 


Model BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57N
Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 53
Skąd: Poznan
Wysłany: 2013-10-28, 12:14   

W moim poprzednim aucie mialem gwint TA Technix.
Kupilem nowke i jezdzilem na nim rok. Nic sie z tym nie dzialo.
Stan OK, amory sie nie wylewaly, brak sladow zużycia .
Nie mialem problemow z regulacja. Ale dbalem o to i konserwowalem gwint.
Ale slyszalem ze ludziom sie zapiekaja TA-T. Z tym ze oni nic nie konserwowali.
Czyli jak dbasz tak masz :hyhy:
_________________
Mój czarny turas, zapraszam - http://bmw-team-poznan.pl/viewtopic.php?t=1488
 
 
 
moby85 
Marcin


Model BMW: E46 330dA
Kod silnika: M57
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 122
Skąd: Poznań/Swarzędz
Wysłany: 2013-11-16, 23:15   

Dokladnie, tez wyznaje zasade - jak dbasz tak masz !!

Co do tych firm to przeciez wszystko to chinole i zalezy na jaki egzemplarz sie trafi.
_________________
CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA - promocja dla forumowiczów !!!
MARCIN - 506 072 789

http://www.tc-performance.eu
 
 
 
maras91x 

Model BMW: E36
Kod silnika: m43b18
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 15
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2016-01-21, 20:53   

Witam. Sorki że wyciągam brudy, ale czym sie różni zestaw gwintu do e46 a do e46 compact ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Stworzył: PatrykSpec | bilety lotnicze | bilety autokarowe

stat4u